Obserwujemy kampanię phishingu, podczas której oszuści podszywają się pod strony bankowości internetowej sgb24. Chcą wyłudzić środki dostępu do bankowości internetowej za pomocą fałszywych stron, które mogą przypominać m.in. strony bankowości internetowej sgb24 oraz innych banków.
Przestępcy mogą wykorzystać wyszukiwarki internetowe oraz wiadomości e-mail, SMS czy portale społecznościowe (jako wynik wyszukiwania/ w otrzymanej korespondencji mogą pojawić się fałszywe strony bankowości internetowej).

Zachowaj ostrożność i:
- wpisuj w pasku adresu przeglądarki pełny adres strony logowania do bankowości internetowej – nie korzystaj ze stron pojawiających się w wynikach wyszukiwania w przeglądarce. Adres strony logowania rozpoczyna się od https (oznaczającego bezpieczne połączenie internetowe)
- zawsze sprawdzaj adres strony www, na której się logujesz. Adres rozpoczyna się od https:// (w adresie strony widnieje tylko domena pl). Pamiętaj również o weryfikacji ważności certyfikatu. Możesz to sprawdzić, klikając w kłódkę. Podczas korzystania z bankowości internetowej sprawdzaj regularnie czy na pasku adresu przeglądarki widnieje domena banku (po drugim i trzecim „ukośniku” od lewej strony musi występować wyłącznie domena banku)
- nigdy nie loguj się do bankowości internetowej za pomocą linku otrzymanego np. w wiadomości e-mail/SMS, na czacie lub będącego wynikiem wyszukiwania w przeglądarce
- uważnie czytaj treść w kodach SMS/ Mobilnym Tokenie.
W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z naszym Bankiem pod nr tel. 58 677-24-35 lub Infolinią SGB pod nr tel. 800 88 88 88 (bezpłatne połączenie), 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).