Kliencie!
Przypominamy
BĄDŹ CZUJNY! Nie daj się oszukać w Internecie!
Przestrzegamy przed nieuczciwymi zachowaniami osób, które podszywają się pod znajome serwisy informacyjne i sklepowe, banki, strony rządowe, portale społecznościowe, itp.
Rośnie liczba sytuacji, w których Klienci banków padają ofiarą socjotechniki zastosowanej wobec nich przez oszustów.
Manipulacja ma na celu kradzież pieniędzy z rachunku bankowego. Przestępcy wyłudzają od swoich ofiar dane kartowe, identyfikatory do kanałów zdalnych, hasła, kody SMS, PIN itp.
Prosimy o uważne korzystanie z serwisów internetowych!
Pamiętaj, że:
- to Ty masz wpływ na to co zrobisz z fałszywą wiadomością (e-mail czy SMS);
- od Ciebie zależy gdzie i komu ujawnisz informacje o sobie czy o swoich produktach;
- to Ty masz „klucze” do swoich pieniędzy w Banku!
Główne zasady bezpieczeństwa:
- nie udostępniaj danych do logowania oraz kartowych (szczególnie numeru karty płatniczej, kodu CVV/CVC, PIN-u),
- nie podawaj nikomu poufnych danych,
- nie klikaj w nieznane linki w wiadomościach e-mail, sms-ach, na portalach społecznościowych, serwisach ogłoszeniowych, komunikatorach, zwłaszcza, gdy widzisz prośbę o zalogowanie się do konta internetowego,
- nie otwieraj załączników jeśli masz wątpliwość skąd pochodzą,
- dokładnie sprawdzaj nadawcę wiadomości,
- zachowaj szczególną ostrożność przy kontaktach dotyczących zakupu/sprzedaży przedmiotów w serwisach ogłoszeniowych,
- przed logowaniem do bankowości internetowej sprawdź, czy połączenie jest szyfrowane (adres strony musi zaczynać się od https oraz obok powinna znajdować się ikona zamkniętej kłódki),
- nie lekceważ komunikatów bezpieczeństwa,
- nie instaluj na komputerze/telefonie/tablecie oprogramowania z nieznanych źródeł,
- zadbaj o bieżące aktualizacje oprogramowania antywirusowego na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości internetowej,
- zawsze pamiętaj o wylogowaniu się z konta internetowego,
- sprawdzaj na bieżąco komunikaty o nowych metodach oszustw.
Dowiedz się więcej o metodach, z których najczęściej korzystają oszuści
Sprawdź, jak działają cyberprzestępcy:
KOMUNIKATY O BEZPIECZEŃSTWIE
Korona-oszuści NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ!
W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z naszym Bankiem pod nr tel. 58 677-24-35 lub Infolinią SGB pod nr tel. 800 88 88 88 (bezpłatne połączenie), 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).