linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search
Treść Menu ogólne Stopka

Rodzina 800+

Rządowy Program Rodzina 800+ to systemowe wsparcie polskich rodzin

800 zł na każde dziecko w rodzinie, co miesiąc, do ukończenia 18 roku życia, niezależnie od wysokości dochodów (szczegóły tutaj).  Od 1 lutego 2025 r. ruszył kolejny nabór wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na nowy okres świadczeniowy, który trwa od 1 czerwca 2025 r. do 31 maja 2026 r.

Ważne!

Aby uzyskać prawo do świadczenia wychowawczego na nowy okres, który rozpocznie się 1 czerwca 2025 r., wnioski można składać do ZUS  już od 1 lutego 2025 r., wyłącznie przez internet, za pośrednictwem:

Rola banku

Bank umożliwia Ci złożenie wniosku Rodzina 800+ online w serwisie internetowym. Nie możesz złożyć wniosku w oddziale.
Wysłany wniosek Rodzina 800+ możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Bank nie weryfikuje formalnie i merytorycznie danych podanych we wniosku oraz załączników. Bank nie ma też informacji na temat dalszej obsługi wniosku przez ZUS. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego ZUS.

Proces otrzymania świadczenia

Bank: Wypełniasz wniosek Rodzina 800+ online w systemie bankowości internetowej banku,
ZUS: na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku.
Po rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu świadczenia wychowawczego, otrzymujesz co miesiąc wypłatę świadczenia wychowawczego w ramach Programu Rodzina 800+.

Informacje o programie znajdziesz na www.zus.pl

Jak wypełnić wniosek “Rodzina 800+” w systemie bankowości elektronicznej banku?

  • Zaloguj się do bankowości elektronicznej banku ⇒  Internet Banking
  • wniosek o ustalenie prawa do świadczenia można znaleźć po zalogowaniu się do systemu bankowości elektronicznej banku na rachunek indywidualny, w zakładce “Świadczenia” wybrać zakładkę E-Urząd, następnie “Złóż wniosek Rodzina 800+”,
  • wniosek składa się we własnym imieniu. Nie ma możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby,
  • przed wysłaniem wniosku zapoznaj się z informacjami o programie “Rodzina 800+” na stronie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej
  • jeżeli do wniosku załączasz dokumenty to przygotuj wcześniej ich skany (dopuszczalne formaty załączników: PNG, JPG lub PDF),
  • w przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosku, zapoznaj się z informacjami na stronie ZUS.

 

Gdzie otrzymasz pomoc w sprawie świadczenia?

  • więcej informacji o programie znajdziesz na stronie ZUS,
  • pod numerem specjalnej infolinii 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 –00),
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
  • we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS.

Zgłaszanie reklamacji

Reklamacje do wniosku 800+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

  • w banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej banku, etapu rejestracji wniosku w systemie internetowym banku oraz jego wysłania;
  • do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do ZUS oraz oraz wypłaty świadczenia.