Serwis używa pliki cookies!

Ta witryna używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej

Zgadzam się!
Zgadzam się!
linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Rodzina 800+ - Kaszubski Bank Spółdzielczy

Rodzina 800+

Rządowy Program Rodzina 800+ to systemowe wsparcie polskich rodzin

800 zł na każde dziecko w rodzinie, co miesiąc, do ukończenia 18 roku życia, niezależnie od wysokości dochodów (szczegóły tutaj).  Od 1 lutego 2024 r. ruszy kolejny nabór wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na nowy okres świadczeniowy, który trwa od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2025 r.

Podniesienie kwoty świadczenia do 800 zł od 1 stycznia 2024 r.!

Od 1 stycznia 2024 r. kwota świadczenia wychowawczego (tzw. 500+) została podniesiona z 500 zł do 800 zł.

W związku z tym wydarzeniem nie musisz jednak składać dodatkowego wniosku. Kwota świadczenia zmieni się automatycznie.

Automatyczna zmiana kwoty świadczenia obejmie wszystkich, którzy według stanu na 1 stycznia 2024 r. mają prawo do świadczenia w okresie świadczeniowym, który trwa od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2024 r.

Reszta zasad wsparcia dla rodzin pozostaje bez zmian. Nabór wniosków o świadczenie wychowawcze na kolejny okres, który trwa od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2025 r., zostanie otwarty 1 lutego 2024 r.

Ważne!

Aby uzyskać prawo do świadczenia wychowawczego na nowy okres, który rozpocznie się 1 czerwca 2024 r., wnioski będzie można składać do ZUS już od 1 lutego 2024 r., wyłącznie przez internet, za pośrednictwem:

Rola banku

Bank umożliwia Ci złożenie wniosku Rodzina 800+ online w serwisie internetowym. Nie możesz złożyć wniosku w oddziale.
Wysłany wniosek Rodzina 800+ możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Bank nie weryfikuje formalnie i merytorycznie danych podanych we wniosku oraz załączników. Bank nie ma też informacji na temat dalszej obsługi wniosku przez ZUS. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego ZUS.

Proces otrzymania świadczenia

Bank: Wypełniasz wniosek Rodzina 800+ online w systemie bankowości internetowej banku,
ZUS: na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku.
Po rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu świadczenia wychowawczego, otrzymujesz co miesiąc wypłatę świadczenia wychowawczego w ramach Programu Rodzina 800+.

Informacje o programie znajdziesz na www.zus.pl

Jak wypełnić wniosek “Rodzina 800+” w systemie bankowości elektronicznej banku?

  • Zaloguj się do bankowości elektronicznej banku ⇒  Internet Banking
  • wniosek o ustalenie prawa do świadczenia można znaleźć po zalogowaniu się do systemu bankowości elektronicznej banku na rachunek indywidualny, w zakładce “Świadczenia” wybrać nr rachunku do wypłaty świadczenia, następnie opcję “Złóż wniosek Rodzina 800+”,
  • wniosek składa się we własnym imieniu. Nie ma możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby,
  • przed wysłaniem wniosku zapoznaj się z informacjami o programie “Rodzina 800+” na stronie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej
  • jeżeli do wniosku załączasz dokumenty to przygotuj wcześniej ich skany (dopuszczalne formaty załączników: PNG, JPG lub PDF),
  • w przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosku, zapoznaj się z informacjami na stronie ZUS.

Gdzie otrzymasz pomoc w sprawie świadczenia?

  • więcej informacji o programie znajdziesz na stronie ZUS,
  • pod numerem specjalnej infolinii 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 –00),
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
  • we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS.

Zgłaszanie reklamacji

Reklamacje do wniosku 800+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

  • w banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej banku, etapu rejestracji wniosku w systemie internetowym banku oraz jego wysłania;
  • do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do ZUS oraz oraz wypłaty świadczenia.